Spinning - Gruppträning

Cykling till musik som också kallas Teamcykling, RPM,  Bodybike mfl. Det är förhållandevis enkelt att själv styr hur tungt det är men man får ändå kalla det högintensiv träning. Den största effekten är helt klart konditionen men som jag senare kommer att skriva om så är det också bra för då är även effekten som bäst för din förbränning. Skaderisken är liten och även många med skador kan träna denna träningsform. Större delen av passet är sittande på cykeln men det förkommer även moment med stående cykling men de går att sitta under dem om man har skadeproblem eller känner sig sliten. De flesta passen är mellan 45 och 60 min men på många anläggningar har man också längre pass på 75 till 90 min och ex. under vasaloppet kan man delta i ”Vasalopps spinning” och då cyklar deltagarna under den tiden eliten kör Vasaloppet.

Ett mycket effektivt men ändå skonsamt sätt att träna konditionen på och samtidigt öka din förbränning om du vill det.


Kommentarer
Postat av: Jesper

Kul och intressant. Kommer att följa bloggen med intresse. Jag lägger upp en länk från min blogg så att du kan få lite av mina besökare...

Postat av: Jesper

Se till att länka dig på bloggtoppen.se gärna under kategorin vetenskap... läs mer på www.bloggtoppen.se

2006-02-11 @ 17:45:50
URL: http://fyss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback